mandag, juli 09, 2007

Meditation

Meditation er i hvert fald ikke at tænke, gruble - i mental forstand, som man nogle gange ser det beskrevet. Snarere et forsøg på at "lade være med at tænke". Langt de fleste tanker stammer nemlig fra den jeg-baserede oplevelse af verden - og meditation forsøger at bringe personen ud over den grænse, ud over det personlige. Meditations udgangspunkt går ud fra det grundvilkår, at Jeg´et er en begrænsning i mennesket. Jeg´et undviger, kontrollerer sig ud af diverse situationer og tilstande - og går dermed glip af den viden og erkendelse, som disse situationer også indeholder.
Meditation forsøger at ændre og trænge igennem disse begrænsninger og ændre personen til at blive mere robust, hel og give evnen til at kunne rumme flere forskellige "spændinger", både i personens indre og ydre verden. Man kan sige, at meditation også går ud fra - som givet, at inder- og yderverdenen hører uadskilleligt sammen. Det er Jeg´et, der har lavet denne opdeling. Hele Jeg´et opståen må beskrives et andet sted end i denne artikel.


Kilde: Wiki


Links til information:
Gate2Life er en klinik i København, som kan tilbyde dig en række behandlinger såsom graviditetsmassage, kropsmassage og healingsmassage. Kranio Sakral terapi er også en af de behandlinger vi tilbyder og Kranio-Sakral terapi bruger vi bl.a. som en behandling af kolik eller hvis du oplever meget stress i din hverdag. Børnemassage og yoga for børn er også noget af det vi tilbyde hos Gate2Life.